2021-08-05

Protokół z XXXIII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r.

Protokół z XXXIII sesji Rady Gminy Cisna

z dnia 30.07.2021 r. 

Ad.1.

Sesja rozpoczęła się o godzinie 9.00, którą otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek. Przewodniczący powitał Wójt, zebranych radnych, sołtysów oraz widzów oglądających sesje on-line, a następnie przypomniał klauzulę RODO i o udostepnieniu nagrania z sesji w Biuletynie Informacji Publicznych.

Sesja przeprowadzona była z uwzględnieniem zasad dotyczących reżimu sanitarnego. Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady Gminy w Cisnej stwierdził, iż na sesji obecnych jest 10 - radnych, 5 - nieobecnych, w związku z tym obrady sesji są prawomocne. Lista obecności Radnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.2.

Porządek obrad:

Przewodniczący Rady Gminy Cisna przedstawił porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i sprawdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Zatwierdzenie protokołu z XXXII sesji Rady Gminy.
  4. Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Cisna.
  5. Odczytanie protokołów z posiedzeń stałych komisji Rady Gminy Cisna.
  6. Podjęcie uchwał:
  7. Nr XXXIII/197/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. wprowadzenia zmian w budżecie gminy w 2021 r.;
  8. Nr XXXIII/198/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. przyjęcia Statutu Bieszczadzkiego Związku Komunikacyjnego;
  9. Nr XXXIII/199/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws przyjęcia „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Cisna na lata 2021-2024 z perspektywą do 2036 r.”;
  10. Nr XXXIII/200/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. określenia średniej paliw w Gminie Cisna w roku szkolnym 2021/2022;
  11. Nr XXXIII/201/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Cisnej;
  12. Wolne wnioski.
  13. Zakończenie obrad sesji.

 Następnie Przewodniczący Rady Gminy złożył wniosek o zmianę porządku obrad poprzez wykreślenie Uchwały Nr XXXIII/198/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. w sprawie przyjęcia Statutu Bieszczadzkiego Związku Komunikacyjnego. Powodem zmiany jest przesłanie projektu statutu do ponownego zaopiniowania przez Wojewodę Podkarpackiego.

Następnie wniosek ten przewodniczący RG Cisna poddał pod głosowanie, podczas którego uzyskano wynik: 10 radnych „za”, 0 – „przeciw” i 0 – „wstrzymujących się”. Nowy porządek obrad przyjęto jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Gminy Cisna odczytał nowy porządek obrad wraz z aktualizacja numeracji uchwał.

1.Otwarcie sesji i sprawdzenie prawomocności obrad.

2.Przyjęcie porządku obrad.

3.Zatwierdzenie protokołu z XXXII sesji Rady Gminy.

4.Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Cisna.

5.Odczytanie protokołów z posiedzeń stałych komisji Rady Gminy Cisna.

6.Podjęcie uchwał:

  • Nr XXXIII/197/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. wprowadzenia zmian w budżecie gminy w 2021 r.;
  • Nr XXXIII/198/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws przyjęcia „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Cisna na lata 2021-2024 z perspektywą do 2036 r.”
  • Nr XXXIII/199/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. określenia średniej paliw w Gminie Cisna w roku szkolnym 2021/2022
  • Nr XXXIII/200/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. rozpatrzenia skargi naWójta Gminy Cisnej;

7.Wolne wnioski.

8.Zakończenie obrad sesji.

 

Ad.3.

Zatwierdzenie protokołu:

Nie zgłoszono uwag do protokołu z XXXII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 28 czerwca 2021 roku w związku z czym Przewodniczący Rady Bogusław Bajorek zamknął dyskusję i zarządził głosowanie. Wynik głosowania: 10 radnych „za”, 0 – „wstrzymujący się”, 0 – „przeciw”.

Protokół z XXXII sesji Rady Gminy Cisna został przyjęty jednomyślnie.

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej złożyła Wójt Gminy Cisna Pani RenataSzczepańska, omawiając następujące kwestie;

  • powitanie nowego Sekretarza Gminy, prezentacja doświadczenia oraz kompetencji pana Tomasza Lasyka;
  • omówienie koncepcji przebudowy drogi wojewódzkiej, naniesienie poprawek i zmian w projekcie,
  • omówienie przebiegu ścieżki pieszo – rowerowej, inwestycja prowadzona przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, która ma na celu m.in. zwiększenie atrakcyjności gminy, powstanie wiat wraz infrastrukturą do wypożyczenia rowerów, napraw, doładowań, budowa planowa do 2025 r.;
  • omówienie problemu ws. zatwierdzenia nowych taryf wody głównie w miejscowości Cisna, 2 odrzucone wnioski o zatwierdzenie nowej taryfy, złożenie odwołania do Naczelnego Prezesa Wód Polski w Warszawie przy współpracy z kancelarią prawną;
  • trwają prace remontowe drogi w Smereku;
  • rozstrzygniecie 2 przetargów: naprawa przepustów - wygrała F.H.U. G. Borgosz, droga rolnicza w Smereku K. Pasławski;
  • podjęto przygotowania do przetargów dotyczący kanalizacji w Cisnej i Wetlinie;
  • ruszył program POLSKI ŁAD, złożono 2 wnioski w zakresie poprawy atrakcyjności rekreacyjno-wypoczynkowej w Cisnej oraz rozbudowa oczyszczalni w Wetlinie i Smereku ze względu na słabą przepustowość w okresie letnim;
  • trwa procedura na pozwolenie budowy ujęcia wody w Smereku, w m. sierpień-wrzesień maja ruszyć pierwsze prace;
  • omówienie i wstępna realizacja projektu rewitalizacji centrum w Cisnej, w tym roku zostaną wykonane prace ziemne w związku z już trwającą budowa ronda;
  • ogłoszenie III przetargu na dzierżawę nieruchomości na budowę sklepu sieciowego w Wetlinie, zainteresowana jest firma Biedronka oraz dwóch nowych inwestorów, w przypadku nie wybrania żadnej z ofert, Wójt będzie wnioskował o uchylenie uchwały i podjęcie nowej ws. dzierżawy nieruchomości w trybie bezprzetargowym,
  • trwają prace nad utworzeniem Bieszczadzkiego Związku Komunikacyjnego dotyczącego zbiorowego transportu na terenie Bieszczad, zbożny został wniosek do Wojewody o dofinansowanie do 1 km;
  • omówienie kwestii odpadów komunalnych, prośba o przestrzeganie zasad segregacji, zapowiedz kontroli, mieszkańcy otrzymują naklejki ostrzegawcze dot. złej segregacji, gmina ma zbyt wysoki wskaźnik odbioru śmieci zamieszanych, odrzucenie przedsiębiorców spowodowało, iż nie osiągamy wskaźnika segregacji na wystarczającym poziomie, z czym będą wiązać się kary finansowe;

 

Ze strony Radnych wywiązała się dyskusja:

Przewodniczący Rady: Mamy nadzieję, że uda nam się utworzyć wspólną komunikację, cieszymy się też że trwają przygotowania do rewitalizacja centrum Cisnej.

W czasie trwania obrad sesji do spotkania dołączyła radna Jolanta Bartnicka -Węrzyn. Tym samym na sesji obecnych jest 11 radnych, nieobecnych – 4. Obrady są prawomocne.

 

Ad.5.

Odczytanie przez przewodniczących protokołów z posiedzeń komisji stałych:

  • Komisji Skarg, Wniosków i Petycji;
  • Komisji Rolnictwa, Leśnictwa Ochrony Środowiska i Handlu;

Powyższe materiały stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

 

Ad.6.

Podjęcie uchwał:

UchwałaNr XXXIII/197/2021 z dnia 30 lipca 2021 r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy w 2021 r.

Treść projektu uchwały szczegółowo omówiła Skarbnik Gminy Cisna p. Jadwiga Leicht. Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 11 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXIII/197/2021 została przyjęta jednomyślnie.

UchwałaNr XXXIII/198/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws przyjęcia „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Cisna na lata 2021-2024 z perspektywą do 2036 r.”

Przewodniczący Rady Gminy Cisna poprosił sekretarza gminy o odczytanie uzasadnienia do projektu uchwały. Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie poddał projekt uchwały pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 11 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXIII/198/2021 została przyjęta jednomyślnie.

Uchwała Nr XXXIII/199/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. określenia średniej paliw w Gminie Cisna w roku szkolnym 2021/2022

Przewodniczący Rg Cisna poinformował, iż projekt uchwały jest wynikiem corocznych zmian w zakresie ustalenia średniej ceny paliwa na dowóz dzieci. Ze strony Radnych wywiązała się dyskusja:

Radny Jakub Wierzbicki: Te ceny są zbyt niskie w stosunku do tych które mamy obecnie.

Przewodniczący RG:Takie obowiązują przepisy. Ceny ustalane są na podstawie średniej ceny paliwa obowiązującej w roku poprzednim.

Radny Jakub Wierzbicki: Czyli musimy przyjąć takie ceny jak są podane, nie można nic podnieść?

Przewodniczący RG: Niestety nie.

W związku z brakiem dalszych pytań, przewodniczący RG Cisna zakończył dyskusję, a następnie odczytał projekt uchwały i poddał ja pod glosowanie. Wynik był następujący: 11 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXIII/199/2021 została przyjęta jednomyślnie.

Uchwała Nr XXXIII/200/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. ws. rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Cisnej

Przewodniczący Rady Gminy Cisna poinformował zebranych, iż projekt uchwały jest wynikiem złożenia skargi przez radnego Aleksy Wójcik na działalność Wójta Gminy w Cisnej w sprawie zorganizowania i rozstrzygnięcia I przetargu nieograniczonego na dzierżawę nieruchomości niezabudowanej o nr ewid. 211/18 położonej w m. Wetlina oraz ustalenia warunków II przetargu na przedmiotową nieruchomość. Uzasadnienie do projektu uchwały odczytał  Sekretarz Gminy p. Tomasz Lasyk wraz z opinią Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, z której został wykluczony Radny Aleksy Wójcik, jako osoba składająca skargę. Ze strony radnych pojawiły się pytania:

Radna J. Bartnicka-Węgrzyn: Jako radni musimy stać na stanowisku ogółu, a nie jednej osoby. Sprawa była omawiana na poprzedniej sesji, wszyscy radni byli zgodni, w związku z czym nie rozumiem takie postepowania naszego kolegi radnego. Wszelkie uwagi można była zebrać w formie opinii mieszkańców w ramach referendum, petycji czy spotkania wiejskiego mieszkańców Wetliny. Jestem zdegustowana takim postepowaniem, tym bardziej że to nie jest pierwszy przetarg prowadzony przez Gminę.

Radny Jakub Wierzbicki: Sprawa była omawiana na poprzedniej sesji, procedura została przeprowadzona prawidłowo.

Radna Łucja Koza: Jakiś czas temuz ciekawości wybrałam się na zakupy do naszych sklepów, w tym również do sklepu w Wetlinie celem rozeznania cenowego produktów spożywczych. Przykładowo za sałatę lodową zapłaciłam w Wetlinie 9,50 zł , w Cisnej zaś 6,50 zł. Różnica w cenie to 3 zł na tak malej odległości. Rozbieżność cenowa jest bardzo wysoka.

W związku z brakiem pytań ze trony radnych, Przewodnicząc RG zamknął dyskusję, odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie. Wynik głosowania: 11  radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXIII/200/2021 ws. skargi na Wójta Gminy Cisna została uznana za bezzasadną. Uchwała została przyjętajednogłośnie.

 

 

 

Ad. 7.

Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek w związku z zakończeniem głosowań nad projektami uchwał, przeszedł do kolejnego punktu – wolne wnioski.

Przewodniczący RG Cisna: Złożył podziękowania dla strażaków i pracowników UG Cisna za angażowanie i udział w akcji gaszenia pożary, który miał miejsce w pensjonacie Modryna z m. Strzebowiskach.

Wójt:Do Urzędu Gminy wpłynęło pismo od właścicieli pensjonatu ws. udzielenia wsparcia  finansowego lub rzeczowego, którym podczas ostatniego pożaru spłonął pensjonat. Podczas rozmowy ustalono wsparcie pogorzelców w formie podarowania drewna pochodzącego z lasu gminnego.

W tej sprawie odbyło się jawne głosowanie, zarządzone przez Przewodniczącego RG Cisna, w wyniku którego 11 – radnych było za udzieleniem ww. formy wsparcia.

Radny Stanisław Waligóra: Poruszył temat wysokiego i stromego pobocza oraz skarpyprzy zjeździe na Przysłup, koniecznie jest ich zebranie celem poprawy widoczności.

Wójt: Sprawa zostanie rozwiązana podczas wykonywania prac odbudowy nawierzchni dróg gminnych zaplanowanych w m. Przysłup.

Wiceprzewodnicząca RG Teresa Baranowska: Przedstawiła i omówiła sytuacjęZOZ w Lesku, aktualne zadłużenie wynosi 6 mln złotych, całość pozyskanych przychodów przeznaczana jest na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników. Problemem jest też rezygnacja z pracy przez pielęgniarki i lekarzy, którzy w związku z lepsza stawka godzinowa przenoszą się do innych szpitali. \dla przykładu SOR w Lesku wypłaca 75 zl/h a inne szpitale 150 zł/h.

Radny Jakub Wierzbicki:Debatować możemy ale my nie mamy na to wpływu.

Wójt: Problem jest również w naszej placówce, nasz lekarz rodzinny dr Marcin Kursz chcąc iść na zasłużony wypoczynek musi znaleźć zastępstwo, a z tym jest trudno. Nikt nie chce przyjść nawet na 2 dni nie mówiąc już o 2 tygodniach.

Radny Robert Niemczuk:Wspomniał o trwającym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań oraz o składaniu deklaracji w zakresie źródeł ciepła i spalania paliw.

Omówienie spotkania ws. funduszy – transza turystyczna w naszym regionie jest wyłączona. Warunkiem jej otrzymania jest innowacyjność.

Wójt: Ważne jest by nasi przedsiębiorcy po te dotacje sięgnęli, może pojawi się coś stricte pod Bieszczady. Nasz runek jest wykonawczy a nie inwestycyjny. My jako gmina zleźliśmy wnioski o pozyskanie środków m.in. z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, Samorządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych oraz Polskiego Ładu.

Radna Jolanta Bartnicka-Węgrzyn: Spis źródeł ciepła dla nowych kotłów jest przewidziany do 30 lipca br.

Przewodniczący RG Cisna:na stronie gminy zamieszczone sa wszystkie informacje wraz ze stosowanymi deklaracjami.

Wójt:We wrześniu będzie o tym jeszcze wspominane podczas spotkania sołtysów z mieszkańcami. Chociaż już pojawiają się problemy i dyskusję, że się ludzie nie będą spisywać. To samo dotyczy spisu powszechnego.

Radna Łucja Koza:nawiązała do tematu zachowania się petentów w stosunku do pracowników w Urzędzie Gminy. W niektórych sytuacjach należałoby wzywać Policję.

Mieszkaniec Gminy Cisna: Po przedstawieniu się, podania swojego imienia i nazwiska, petent przedstawił i omówił swoje zachowanie w odniesieniu do sytuacji, podczas której nie został w pracy odpowiedzialnego merytorycznie pracownika w sprawach złożenia deklaracji podatkowej. Nie zostało tez wyznaczone żadne zastępstwo.

W związku z czym doszło do agresywnej i burzliwej wymiany zdań pomiędzy nim a Wójtem Gminy Cisna podczas, której został wyproszony z budynku urzędu.

Wójt: Sprostowała wypowiedź mieszkańca omawiając zaistniały problem zaznaczając, iż trwa sezon urlopowy w związku z czym przy tak malej kadrze pracowników nie jest się w stanie wyznaczyć zastępstwa.

Ostatecznie każda ze stron przeprosiła za swoje zachowanie.

Radny Henryk Ślimak: Omówił kwestie przeniesienia wiat przystankowych na zatoczki w m. Wetlina. Turyści mimo zatoczki w dalszym ciągu ustawiają się pod wiatą, a autobus zajeżdża na zatoczkę.

Wójt: Będziemy przenosić wiatę, jak zostaną zakończone wszystkie prace drogowe.

Ad.8.

Wobec wyczerpania porządku obrad z XXXIII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 30 lipca 2021 r. Przewodniczący Rady Gminy Cisna B. Bajorek o godz. 11:30 zakończył obrady sesji.

 

 

Protokołowała:            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

  1. Lista obecności Radnych z XXXIII sesji Rady Gminy Cisna.
  2. Protokół Komisji ds. Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury;
  3. Protokół Komisji ds. Skarg, wniosków i petycji.
  4. Pismo z dnia 28.07.2021 r. ws. udzielenia wsparcia finansowego lub materialnego w związku z pożarem budynku.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..