2022-01-11

Protokół z XXXVII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 05.11.2021 r.

Protokół z XXXVII sesji Rady Gminy Cisna

z dnia 05.11.2021 r. 

Ad.1. Otwarcie sesji:

Sesja rozpoczęła się o godzinie 10.10, którą otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek. Przewodniczący powitał Wójt, zebranych radnych, sołtysów oraz widzów oglądających sesje on-line, a następnie przypomniał klauzulę RODO oraz o udostepnieniu nagrania z sesji w Biuletynie Informacji Publicznych.

Sesja przeprowadzona była z uwzględnieniem zasad dotyczących reżimu sanitarnego. Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady Gminy w Cisnej stwierdził, iż na sesji obecnych jest 14 - radnych, 1 - nieobecnych, w związku z tym obrady sesji są prawomocne. Lista obecności Radnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.2. Porządek obrad:

Przewodniczący Rady Gminy Cisna przedstawił porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i sprawdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Zatwierdzenie protokołu z XXXVI sesji Rady Gminy.
  4. Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Cisna.
  5. Odczytanie protokołów z posiedzeń stałych komisji Rady Gminy Cisna.
  6. Podjęcie uchwał:
  7. Nr XXXVII/214/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie  likwidacji Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Kalnicy;
  8. Nr XXXVII/215/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy;
  9. Nr XXXVII/216/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
  10. Nr XXXVII/217/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/94/2019 Rady Gminy Cisna z dnia 29 listopada 2019r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
  11. Nr XXXVII/218/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami   komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
  12. Wolne wnioski.
  13. Zakończenie obrad sesji.

Przewodniczący Rady Gminy wobec braku uwag do porządku obrad zamknął dyskusje i zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad. Wynik glosowania był następujący: 14  radnych „za”, 0 – „przeciw” i 0 – „wstrzymujących się”.

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 


Ad.3. Zatwierdzenie protokołu:

Nie zgłoszono uwag do protokołu z XXXVI sesji Rady Gminy Cisna w związku z czym Przewodniczący Rady Bogusław Bajorek zamknął dyskusję i zarządził głosowanie. Wynik głosowania: 14 radnych „za”, 0 – „wstrzymujący się”, 0 – „przeciw”.

Protokół z XXXVI sesji Rady Gminy Cisna został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4. Sprawozdanie Wójta Gminy Cisna;

Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej złożyła Wójt Gminy Cisna Pani RenataSzczepańska, omawiając następujące kwestie:

  • prośba mieszkańców o zakup mikrofonów na Radę Gminy, ze względu na  słabą jakość głosu w nagraniach;
  • rozstrzygnięcie konkursu Ministerstwa Zdrowia ,,Najbardziej Odporna Gmina”, Cisna jako lider i pretendent do nagrody w wysokości 1.000.000,00 zł, rozstrzygnięcie konkursu 10 listopada;
  • podziękowania dla Pani Radnej J. Markuszewskiej oraz doktora M. Kurasza za mobilizację mieszkańców w akcji szczepienia;
  • ogłoszenie przetargu ,,Przebudowa i rozbudowa  istniejącego ujęcia wody w miejscowości Smerek”;
  • zgoda Urzędu Marszałkowskiego na  przedłużenie terminu projektu przydomowych oczyszczalni ścieków do 30 września 2022 r., oraz ogłoszenie przetargu  ,,Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Cisna w formule zaprojektuj i wybuduj”,
  • omówienie kwestii dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi oraz ogłoszenie przetargu ,,Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Cisna”;
  • przeprowadzono kontrolę wagi odpadów wielkogabarytowych;
  • podziękowania dla Sekretarza gminy za złożenie wniosku  do programu ,,Laboratoria Przyszłości” oraz za złożenie dwóch wniosków do programu ,,Narodowe Czytanie”;
  • trwają prace nad budżetem na 2022 rok;
  • prace przy kanalizacji w Wetlinie;
  • ogłoszenie  przetargu na budowę kanalizacji w Cisnej;
  • otrzymanie przez Gminę Cisna w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład kwotę w wysokości 4 500 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań „Wspólna przestrzeń gospodarczo-kulturowa w Centrum Cisnej”;
  • spotkanie z Ministrem Środowiska w Warszawie;
  • przygotowania do Sympozjum ,,Polska przyroda – kultura, nauka, gospodarka, ekologia”, które odbędzie w dniach 19-20 listopada w Cisnej;

 

Ad.5. Odczytanie protokołów Komisji stałych RG Cisna:

Odczytanie przez Roberta Niemczuka Przewodniczącego Komisji ds. Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Handlu.

Materiały te stanowią załącznik do niemniejszego protokołu.

 

 

 

 

 

Ad. 6. Podjęcie uchwał:

Uchwała Nr XXXVII/214/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie  likwidacji Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Kalnicy

Treść projektu uchwały szczegółowo omówił Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek. Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie pozytywnie zaopiniował likwidację placówki. Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 14 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVII/214/2021 została przyjęta jednomyślnie.

 

Uchwala Nr XXXVII/215/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy

Treść projektu uchwały szczegółowo omówił Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek. Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 14 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVII/215/2021 została przyjęta jednomyślnie.

 

Uchwała Nr XXXVII/216/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

Treść projektu uchwały szczegółowo omówił Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek. Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 14 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVII/216/2021 została przyjęta jednomyślnie.

 

Treść poniższych projektów uchwał szczegółowo omówiła Pani Magdalena Wierzbicka – Bąk referent do spraw gospodarki komunalnej  wskazując, iż projekty wynikają ze zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.

Uchwała Nr XXXVII/217/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/94/2019 Rady Gminy Cisna z dnia 29 listopada 2019r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej

 

 Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 14 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVII/217/2021 została przyjęta jednomyślnie.

 

 

Uchwala Nr XXXVII/218/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami   komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

Przewodniczący Rady Gminy Cisna odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 14 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVII/218/2021 została przyjęta jednomyślnie.

 

Ad. 7. Wolne wnioski:

Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek w związku z zakończeniem głosowań nad projektami uchwał, przeszedł do kolejnego punktu – wolne wnioski.

Odczytanie pisma przez Wiceprzewodnicząca Rady Teresę Baranowską skierowanego do Komisji ds. Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Handlu.

 

Radny Stanisław Waligóra:Czy jest możliwość odnowienia drogi w miejscowości Przysłup, w jednym odcinku jest bardzo zniszczona nawierzchnia.

Wójt: W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, z pracami wstrzymamy się do wiosny.

Wójt:Trwają dyskusję dotyczące inwestycji powstania Biedronki lub Delikatesy Centrum w miejscowości Cisna – zdania mieszkańców są podzielone – pojawiły się problemy, ze względu na procedury i koszty powstania takiej inwestycji.

Wójt: zwróciła się do Radnego Aleksego Wójcika, o znalezienie inwestora który wybuduje ,,Biedronkę”, gdyż inwestor, który był zainteresowany wybudowaniem ,, Delikatesy Centrum”, zrezygnował z udziału w przetargu po oskarżeniach skierowanych w jego stronę i władz gminy.

Radny Aleksy Wójcik: Pierwszy przetarg został anulowany, a drugi przetarg został skonstruowany tak, że nikt nie chciał się zgłosić.

Wójt: Była przygotowana uchwała na sprzedaż działki bezprzetargowej,  którą Radny Aleksy Wójcik kazał wycofać, ponieważ nie rozumiał pośpiechu, ze stron władzy. Należy zauważyć, że mieszkańcy mają dość wysokich cen w miejscowych sklepach.

Radny Aleksy Wójcik:Czy były prowadzone rozmowy z firmą z Jasła, która się zgłosiła do gminy?

Wójt: nie podjęto jeszcze żadnej decyzji w tej sprawie, ponieważ postawiono warunek, że w Cisnej postawią ,,Delikatesy Centrum” a w Wetlinie ,,Biedronkę”. Inwestor z Jasła twierdzi, że jest problem z wysoko ponoszonymi kosztami, które powstają z tytułu inwestycji co może doprowadzić do wysokich cen w sklepie. Problem jest w naszych sklepach, ponieważ ceny w są wysokie.

Radny Bogdan Niemczyk:Czy rondo będzie miało swoją nazwę?

Wójt razem z Przewodniczącym: Prośba do radnych o rozpatrzenie propozycji.

Wójt:Z względu na dużą kwotę pieniędzy którą gmina otrzymała, prośba do radnych o włączenie się do prac związanych inwestycjami na terenie gminy. 

Radny Robert Niemczuk:Prośba o wprowadzenie nowych rozwiązań, dotyczących czyszczenia wodo spustów dwa razy do roku.

Wójt: przy ogłaszaniu przetargów, będzie podany okres utrzymania drogi, jeżeli firma  nie wywiąże się z umowy to poniesie koszty naprawy.

Przewodniczący Rady: na terenie gminy jest  coraz więcej pożarów ,pojawił się duży problem z punktami poboru wody, należy znaleźć rozwiązanie, ponieważ ze względu na brak opadów wody jest coraz mnie.

 

Radny Henryk Ślimak: Czy jest możliwość aby mieszkaniec sam naprawił odcinek drogi, ale otrzymał materiały od gminy.?

Wójt  gmina w niektórych sytuacjach robi inwestycję 50/50 z mieszkańcami lecz to wszystko zależy jakiej długości jest odcinek drogi.

Radny Henryk Ślimak pokieruję osobę zainteresowaną z wnioskiem do Pani Wójt. Mogę udostępnić i uzupełnienie staw, z którego będzie można korzystać w razie awaryjnych sytuacji.

 Przewodniczący Rady: punkt poboru wody staje się coraz cenniejszy

WójtCoraz więcej zdarza się pożarów w miejscach, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, dlatego tez trzeba ustalić w jakiej formie powinna być udzielona pomoc ze strony gminy, ponieważ budynki powinny zostać ubezpieczone. Należy się zastanowić czy nie wprowadzić sposobu udzielania pomocy tak jak w innych w gminach przez GOPS, który zaopiniuje czy pomoc zostanie przyznana rodzinie, ponieważ trzeba jasno i czytelnie ustalić kryteria pomocy.

Przewodniczący Radyzgodził się z Panią Wójt, podkreślając, że w tym roku pożarów jest coraz więcej

 

 

Ad.8. Zakończenie obrad.

Wobec wyczerpania porządku obrad z XXXVII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 05 listopada 2021 r. Przewodniczący Rady Gminy Cisna B. Bajorek o godz. 11:30 zakończył obrady sesji.

 

Protokołowała:            

 

 

 

 

Załączniki:

  1. Lista obecności Radnych z XXXVII sesji Rady Gminy Cisna.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..