2022-01-11

Protokół z XXXVIII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 24.11.2021 r.

  Protokół z XXXVIII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 24.11.2021 r. 

Ad.1.

Sesja rozpoczęła się o godzinie 10.10, którą otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek. Przewodniczący powitał Wójt, zebranych radnych, sołtysów oraz widzów oglądających sesje on-line, a następnie przypomniał klauzulę RODO oraz  o udostepnieniu nagrania z sesji w Biuletynie Informacji Publicznych.

Sesja przeprowadzona była z uwzględnieniem zasad dotyczących reżimu sanitarnego. Na podstawie listy obecności Przewodniczący Rady Gminy w Cisnej stwierdził, iż na sesji obecnych jest 12 - radnych, 3- nieobecnych, w związku z tym obrady sesji są prawomocne. Lista obecności Radnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.2.

Porządek obrad:

Przewodniczący Rady Gminy Cisna przedstawił porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i sprawdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Zatwierdzenie protokołu z XXXVII sesji Rady Gminy.
  4. Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Cisna.
  5. Odczytanie protokołów z posiedzeń stałych komisji Rady Gminy Cisna.
  6. Podjęcie uchwał:
    • Nr XXXVIII/219/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie  ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Cisna;
    • Nr XXXVIII/220/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie  ustalania zasad otrzymywania i wysokości diet;
    • Nr XXXVIII/221/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z miejsc noclegowych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Wetlinie;
  7. Wolne wnioski.
  8. Zakończenie obrad sesji.

W związku z koniecznością podjęcia dodatkowych uchwał Przewodniczący złożył wniosek ws. wprowadzenia zmian w porządku obrad. Następnie wniosek ten przewodniczący RG Cisna wniosek ten poddał pod głosowanie, podczas którego uzyskano wynik: 12 radnych „za”, 0 – „przeciw” i 0 – „wstrzymujących się”. Wniosek ws. wprowadzenia zmian w porządku obrad przyjęto jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Gminy Cisna odczytał nowy porządek obrad wraz z aktualizacją numeracji uchwał.

  1. Otwarcie sesji i sprawdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Zatwierdzenie protokołu z XXXVII sesji Rady Gminy.
  4. Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Cisna.
  5. Odczytanie protokołów z posiedzeń stałych komisji Rady Gminy Cisna.
  6. Podjęcie uchwał:
  • Nr XXXVIII/219/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie  ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Cisna;
  • Nr XXXVIII/220/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie  ustalania zasad otrzymywania i wysokości diet;
  • Nr XXXVIII/221/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z miejsc noclegowych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Wetlinie;
  • Nr XXXVIII/222/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr XXXVII/217/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 05 listopada 2021 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/94/2019 Rady Gminy w Cisna z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej ;
  • Nr XXXVIII/223/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie uchylenia uchwały nr XXXVII/218/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 05 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawek tej opłaty w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno – wypoczynkowe ;
  • Nr XXXVIII/224/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy w 2021 roku.
  • Wolne wnioski.
  • Zakończenie obrad sesji.

Następnie wniosek ten przewodniczący RG Cisna poddał pod głosowanie, podczas którego uzyskano wynik: 12 radnych „za”, 0 – „przeciw” i 0 – „wstrzymujących się”. Nowy porządek obrad przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.3. Zatwierdzenie protokołu:

Nie zgłoszono uwag do protokołu z XXXVII sesji Rady Gminy Cisna z dnia 05 listopada 2021 roku w związku z czym Przewodniczący Rady Bogusław Bajorek zamknął dyskusję i zarządził głosowanie. Wynik głosowania: 12 radnych „za”, 0 – „wstrzymujący się”, 0 – „przeciw”.

Protokół z XXXVII sesji Rady Gminy Cisna został przyjęty jednomyślnie.                  

Ad.4.

Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej złożyła Wójt Gminy Cisna Pani RenataSzczepańska, omawiając następujące kwestie:

  • Podziękowania dla  Sekretarza Gminy Cisna  za wsparcie przy projekcie przetargu dot. przydomowych oczyszczalni ścieków, unieważnienie postępowania, odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej przez firmy startujące w przetargu;
  • ogłoszenie oraz unieważnienie przetargu na odbiór odpadów komunalnych , firma ,,Transprzęt” odwołała się do KIO, w/w firma skierowała pismo do Przewodniczącego Rady, które zostanie odczytane na wolnych wnioskach;
  • prace nad kosztorysem oraz dokumentami potrzebnymi do ogłoszenia przetargu dotyczącego rewitalizacji centrum Cisnej;
  • w wyniku złożenia wniosku do” Programu  Cyfrowa Gmina” gmina otrzyma 130.000 zł na zakup sprzętu komputerowego;
  • gmina otrzyma 1.282.000 zł na gospodarkę wodno-ściekową:
    • 900.000 zł na kanalizację,
    • 382.000 zł  na gospodarkę wodno-ściekową;
  •  wygrana w  konkursach   ,, Najbardziej Odporna Gmina” oraz ,,Rosnąca Odporność” gmina otrzyma 2.000.000 zł
  • gmina otrzyma 308.000 zł rekompensaty za utracony dochód;
  • zaplanowane spotkanie w dniu 24.11.2021  z inwestorem  zainteresowanym budową sklepu w Wetlinie, ,,Delikatesy Centrum” zainteresowane są inwestycją w Cisnej, podziękowania dla radnego H. Ślimaka za zaangażowanie w znalezieniu inwestorów;
  • sympozjum ,,Polska przyroda – kultura, nauka, gospodarka, ekologia” 19-20 listopada w Cisnej w której wzięło udział wiele osobistości , podziękowania dla radnych oraz Przewodniczącego Rady Gminy za uczestniczenie w spotkaniu;
  • ukończenie  prac nad kanalizacją w Wetlinie;
  • przedłużenie terminu o dwa dni na przetarg dotyczący ujęcia wody i budowy stacji uzdatniania;
  •  rozpoczęcie prac przy kanalizacji w Cisnej.

Ad.5.

Odczytanie przez przewodniczących protokołów z posiedzeń komisji stałych:

  • Komisji ds. Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury;

Powyższe materiały stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

 

Ad.6. Podjęcie uchwał:

UchwałaNr XXXVIII/219/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie  ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Cisna.

Treść projektu uchwały szczegółowo omówił Sekretarz Gminy Cisna p. Tomasz  Lasyk.

Przewodniczący RG:Zaproponował najwyższą stawkę wynagrodzenia, swoją propozycję uzasadnił tym, że w gminie nie ma zastępcy co wiąże się z duża ilością pracy.

Radna Łucja Koza: Dlaczego dodatek specjalny wynosi 30% skoro wcześniej wynosił 40%?

Sekretarz Gminy:Wysokość procentowa wynika ze zmiany rozporządzenia

Radna Joanna Markuszewska: Zgodziła się z propozycją Przewodniczącego, podkreśliła że  Pani Wójt walczy o gminę i zabiega aby było w niej jak najlepiej.

Radna Jolanta Bartnicka-Węgrzyn:Podkreśliła, że Pani Wójt za swoją pracę oraz zaangażowanie w to co robi jak najbardziej zasługuje na szacunek i godne wynagrodzenie

Wójt:gmina otrzymała dla szkoły 60.000 zł z programu Laboratorium Przyszłości

Przewodniczący po zakończeniu dyskusji poprosił P. Sekretarza o podanie dokładnych kwot w wynagrodzeniu wójta. Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 12 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVIII/219/2021 została przyjęta jednomyślnie.

 

Przewodniczący Rady Gminy Cisna zarządził 10-minutową przerwę techniczną.

 

UchwałaNr XXXVIII/220/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie  ustalania zasad otrzymywania i wysokości diet

Treść projektu uchwały szczegółowo omówił Sekretarz Gminy Cisna p. Tomasz  Lasyk, informując, iż w życie weszło nowe rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. ws. wysokości diet radnych, prośba o zaktualizowanie uchwały.

Wójt:Propozycja pozostawienia wcześniejszych wskaźników procentowych

Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna zamknął dyskusję, a następnie poddał projekt uchwały pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 12 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVIII/220/2021 została przyjęta jednomyślnie.

Uchwała Nr XXXVIII/221/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada  2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z miejsc noclegowych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Wetlinie

Treść projektu uchwały szczegółowo omówił Sekretarz Gminy Cisna p. Tomasz  Lasyk, dodając iż projekt stawek został przygotowany przez kierownika Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Wetlinie.

Wobec radnych wywiązała się dyskusja, w związku z czym poproszono  Główną Księgową  Centrum Usług Wspólnych p. Grażynę Łącką  o przedstawienie bilansu Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Wetlinie.

W związku z brakiem dalszych pytań, Przewodniczący RG Cisna zakończył dyskusję, a następnie odczytał projekt uchwały i poddał ja pod glosowanie. Wynik był następujący: 10 radnych było „za”,2 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVIII/221/2021 została przyjęta większością głosów.

Uchwała Nr XXXVIII/222/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr XXXVII/217/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 05 listopada 2021 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/94/2019 Rady Gminy w Cisna z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej

Treść projektu uchwały Nr XXXVIII/222/2021 oraz uchwały XXXVIII/223/2021 szczegółowo omówił Sekretarz Gminy Cisna p. Tomasz  Lasyk.

 W związku z brakiem pytań ze strony radnych, Przewodnicząc RG zamknął dyskusję, odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie. Wynik głosowania: 12  radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVIII/222/2021 została przyjętajednogłośnie.

 

UchwałaNr XXXVIII/223/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie uchylenia uchwały nr XXXVII/218/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 05 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawek tej opłaty w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno – wypoczynkowe

Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 12 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVIII/223/2021 została przyjęta jednomyślnie.

Uchwała Nr XXXVIII/224/2021 Rady Gminy Cisna z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy w 2021 roku

Treść projektu uchwały szczegółowo omówiła Skarbnik Gminy Cisna p. Jadwiga Leich.

Wobec braku pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady Gminy Cisna odczytał treść projektu uchwały i poddał ją pod głosowanie, z którego uzyskano następujący wynik: 12 radnych było „za”,0 - „wstrzymujący się”, 0  -  „przeciw”.

Uchwała Nr XXXVIII/224/2021 została przyjęta jednomyślnie.

Ad. 7. Wolne wnioski:

Przewodniczący Rady Gminy Cisna Bogusław Bajorek w związku z zakończeniem głosowań nad projektami uchwał, przeszedł do kolejnego punktu – wolne wnioski.

Wiceprzewodnicząca RGodczytała pisma z firmy ,,Transprzęt” (data wpływu: 24.11.2021) oraz pismo od mieszkanki Gminy CISNA skierowane do Przewodniczącego Rady Gminy Cisna.

Wójt:Wyjaśniane będą wskaźniki dot. ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych, od następnego przetargu będzie punkt poświęcony ważeniu aut wywożących odpady komunalne z gminy.

Radna J. Bartnicka-Węgrzyn:Przedsiębiorcy mieli dwie deklaracje od działalności i od domu, worki na firmę były limitowane, firma Transprzęt otrzymała statystyki z lat poprzednich i to z nich wyliczała koszt odbioru śmieci.

Wójt: Z firmy ,,Transprzęt” często wpływają wnioski o udzielenie informacji publicznej. Gmina ma obowiązek dbać o dobro mieszkańców, a także o pieniądze gminne.

Przewodniczący RG Cisna:W imieniu GCKiE w Cisnej zapraszam mieszkańców, pracowników gminy oraz radnych na przegląd teatralny w sobotę o godz. 17.00.

Radny H. Ślimak: W Wetlinie na drodze koło PSZOK są coraz większe dziury które utrudniają dojazd.

 Przy szlaku w Kalnicy ułożona jest paleta z eternitem, która nie jest zabezpieczony, prośba do gminy o zapoznanie się ze sprawą.

Przewodniczący RG Cisna: Teren ten jest prywatny, w gminie był termin na składanie wniosków o wywóz eternitu.

Radny St. Waligóra: W Przysłupiu przy przejeździe kolejowym zrobiły się duże dziury.

Przewodniczący RG Cisna:Czy wszyscy radni, złożyli wyjaśnienia do błędnie wypełnionych oświadczeń majątkowych.

Radna J. Bartnicka - Węgrzyn:Czy jest możliwość otworzenia PSZOKu w Cisnej

Wójt: Otwarcie PSZOKu i utrzymanie go generuje wysokie koszty, zastanawiam się czy nie zlikwidować lub wynająć odpowiedniej firmie PSZOKu w Wetlinie.

Ad.8.

Wobec wyczerpania porządku obrad z XXXVIII sesji Rady Gminy Cisna z dnia
24 listopada 2021 r. Przewodniczący Rady Gminy Cisna B. Bajorek o godz. 12:05 zakończył obrady sesji.

 

Protokołowała:

Joanna Koryto

   Przewodniczący RG Cisna

Bogusław Bajorek 

 

 

 

Załączniki:

  1. Lista obecności Radnych z XXXIII sesji Rady Gminy Cisna.
  2. Protokół Komisji ds. Zdrowia, Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury;
  3. Pismo z dnia 24.11.2021 r. skierowane do Przewodniczącego Rady Gminy
  4. Pismo skierowane do Przewodniczącego Komisji ds. Rolnictwa, Leśnictwa Ochrony Środowiska i Handlu.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..