2021-12-21

Uchwała Nr XXXIX/227/2021 Rady Gminy w Cisnej z dnia 15 grudnia 2021 r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy w 2021 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.) oraz art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.)

 

Rada Gminy w Cisnej

uchwala co następuje:

 

§ 1

 

  1. Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę ogółem                                    2.651.762 zł

w tym :

  • dochody bieżące              1.309.350 zł
  • dochody majątkowe        1.342.412 zł

 

z tytułu:

  • subwencji uzupełniającej ogólnej z przeznaczeniem na wsparcie

finansowe inwestycji w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę   382.412 zł

  • subwencji uzupełniającej ogólnej z przeznaczeniem na wsparcie

finansowe inwestycji w zakresie kanalizacji                                             900.000 zł

  • środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej                               3.750 zł
  • uzupełnienia subwencji ogólnej w 2021 r.                                                305.600 zł
  • wsparcie finansowe na realizację inwestycyjnych zadań j.s.t.

polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria

przyszłości”                                                                                                 60.000 zł

  • środki z nagrody w konkursie „Rosnąca Odporność”                           1.000.000 zł

 

  1. Zwiększenia dochodów wprowadza się na podstawie pism Ministra Finansów z 15.11.2021 Nr ST3.4751.6.2021.WiK pisma z 29.10.2021 r. Nr ST3.4751.5.2021 z dnia 26.11.2021 r. Nr ST5.4751.25.2021.15g, pisma Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 07.12.2021 r. Nr WiJ 531.20.46.2021.JP. oraz pisma z Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie z dnia 18.11.2021 Nr S-II.967.310.2021.EP

 

  1. Zwiększenia dochodów dokonuje się w następujących działach, rozdziałach i § klasyfikacji budżetowej:

 

lp.

Dział

Rozdział

§

Nazwa działu – rozdziału §

Zwiększenia

kwota zł

1.

758

Różne rozliczenia

1.651.762

 

75801

 

 

2920

 

75802

 

 

2750

 

6280

 

 

 

 

 

75816

 

6090

Częśćoświatowasubwencji ogólnej dlajednosteksamorząduterytorialnego

 

Subwencjeogólnez budżetupaństwa

 

Uzupełnieniesubwencjiogólnej dlajednostek samorząduterytorialnego

 

Środki na uzupełnienie dochodów gmin

 

Środki otrzymaneodpozostałychjednostekzaliczanychdosektorafinansówpublicznychna finansowanielub dofinansowaniekosztówrealizacjiinwestycjii zakupów inwestycyjnychjednostek zaliczanychdosektorafinansów publicznych

 

Wpływy do rozliczenia

 

Środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych związanych z przeciwdziałaniem COVID-19

3.750

 

 

3.750

 

 

1.588.012

 

305.600

 

 

 

 

 

1.282.412

 

60.000

 

 

 

 

60.000

 

2.

851

Ochrona zdrowia

1.000.000

 

85195

 

2180

 

Pozostaładziałalność

 

Środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19

 

1.000.000

 

 

 

1.000.000

Ogółem:

2.651.762

 

 

§ 2

 

  1. Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę ogółem                                   2.651.762 zł

w tym:

  • wydatki bieżące               1.209.350 zł
  • wydatki majątkowe         1.442.412 zł

 

  1. Zwiększenia wydatków dokonuje się w następujących działach, rozdziałach i § klasyfikacji budżetowej:

 

lp.

Dział

Rozdział

§

Nazwa działu – rozdziału §

Zwiększenia

kwota zł

1.

400

Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

 

482.412

 

40002

 

4210

 

6050

Dostarczaniewody

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Wydatki inwestycyjnejednostek budżetowych

482.412

 

100.000

 

382.412

2.

600

Transport i łączność

85.600

 

60016

 

4210

 

4300

 

60078

 

4110

 

Drogipublicznegminne

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Zakupusługpozostałych

 

Usuwanieskutków klęsk żywiołowych

 

Składki naubezpieczeniaspołeczne

85.000

 

10.000

 

75.000

 

600

 

600

3.

750

Administracja publiczna

68.500

 

75022

 

3030

 

75023

 

3020

 

4010

 

4210

 

4260

 

4300

 

75095

 

3030

Rady gmin

 

Różnewydatkina rzeczosób fizycznych

 

Urzędy gmin

 

Wydatki osoboweniezaliczonedo wynagrodzeń

 

Wynagrodzeniaosobowepracowników

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Zakupenergii

 

Zakupusługpozostałych

 

Pozostaładziałalność

 

Różnewydatkina rzeczosób fizycznych

 

11.100

 

11.100

 

54.300

 

300

 

10.000

 

20.000

 

8.000

 

16.000

 

3.100

 

3.100

4.

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

 

11.250

 

75412

 

3020

 

4210

Ochotniczestrażepożarne

 

Wydatki osoboweniezaliczonedo wynagrodzeń

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

11.250

 

4.000

 

7.250

5.

801

Oświata i wychowanie

60.000

 

80101

 

6050

 

Szkołypodstawowe

 

Wydatki inwestycyjnejednostek budżetowych

60.000

 

60.000

6.

851

Ochrona zdrowia

1.000.000

 

85195

 

2480

 

 

2680

 

 

4010

 

4110

 

4120

 

4170

 

4210

 

4270

 

4300

 

4780

 

6300

 

Pozostaładziałalność

 

Dotacjapodmiotowaz budżetudlasamorządowejinstytucjikultury

 

Rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych

 

Wynagrodzeniaosobowepracowników

 

Składki naubezpieczeniaspołeczne

 

Składki naFunduszPracy oraz Fundusz Solidarnościowy

 

Wynagrodzeniabezosobowe

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Zakupusługremontowych

 

Zakupusługpozostałych

 

Składki na Fundusz Emerytur Pomostowych

 

Dotacjacelowanapomoc finansowąudzielanąmiędzyjednostkamisamorząduterytorialnegona dofinansowaniewłasnychzadańinwestycyjnychi zakupów inwestycyjnych

 

1.000.000

 

 

30.000

 

 

337.785

 

95.700

 

16.481

 

1.777

 

60.000

 

246.019

 

12.215

 

100.000

 

23

 

 

 

 

100.000

7.

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

944.000

 

90001

 

3020

 

4260

 

4300

 

6050

 

90095

 

4300

Gospodarkaściekowai ochronawód

 

Wydatki osoboweniezaliczonedo wynagrodzeń

 

Zakupenergii

 

Zakupusługpozostałych

 

Wydatki inwestycyjnejednostek budżetowych

 

Pozostaładziałalność

 

Zakupusługpozostałych

 

942.000

 

2.000

 

30.000

 

10.000

 

900.000

 

2.000

 

2.000

Razem:

2.651.762

 

 

§ 3

 

  1. Dokonuje się przeniesień wydatków budżetowychna kwotę ogółem              821.536,50 zł

w następujących działach, rozdziałach i § klasyfikacji budżetowej:

 

 

 

lp.

Dział

Rozdział

§

Nazwa działu – rozdziału §

Zwiększenia

kwota zł

Zmniejszenia

kwota zł

1.

400

Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

 

767.588

 

 

40002

 

6050

 

Dostarczaniewody

 

Wydatki inwestycyjnejednostek budżetowych

767.588

 

 

767.588

 

2.

700

Gospodarka mieszkaniowa

3.000

767.588

 

70005

 

4430

 

70095

 

6050

 

Gospodarkagruntami i nieruchomościami

 

Różneopłaty i składki

 

Pozostaładziałalność

 

Wydatki inwestycyjnejednostek budżetowych

 

3.000

 

3.000

 

 

 

 

767.588

 

 

767.588

3.

710

Działalnośćusługowa

4.000

 

 

71004

 

4300

 

Planyzagospodarowaniaprzestrzennego

 

Zakupusługpozostałych

 

4.000

 

4.000

 

4.

750

Administracja publiczna

3.700

3.700

 

75085

 

3020

 

 

4010

 

4110

 

4300

 

4700

 

Wspólna obsługa j.s.t.

 

Wydatki osoboweniezaliczonedo wynagrodzeń

 

Wynagrodzeniaosobowepracowników

 

Składki naubezpieczeniaspołeczne

 

Zakupusługpozostałych

 

Szkoleniapracowników niebędącychczłonkami korpususłużby cywilnej

 

3.700

 

 

250

 

 

 

 

 

 

 

 

3.450

3.700

 

 

 

 

1.500

 

500

 

1.700

5.

757

Obsługa długu publicznego

 

7.000

 

75702

 

 

 

8110

 

Obsługapapierów wartościowych,kredytówi pożyczekjednostek samorząduterytorialnego

 

Odsetki od samorządowych papierów wartościowych lub zaciągniętych przez jednostkę samorządu terytorialnego kredytów i pożyczek

 

 

 

7.000

 

 

 

 

7.000

6.

801

Oświata i wychowanie

32.000

32.000

 

80101

 

3020

 

 

4010

 

4110

 

4120

 

 

4210

 

80103

 

 

4210

 

80106

 

4210

 

4710

 

 

80148

 

4210

 

4710

 

Szkołypodstawowe

 

Wydatki osoboweniezaliczonedo wynagrodzeń

 

Wynagrodzeniaosobowepracowników

 

Składki naubezpieczeniaspołeczne

 

Składki naFunduszPracy oraz Fundusz Solidarnościowy

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Oddziały przedszkolnew szkołachpodstawowych

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Inneformywychowaniaprzedszkolnego

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Wpłata na PPK finansowane przez podmiot zatrudniający

 

Stołówkiszkolnei przedszkolne

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Wpłata na PPK finansowane przez podmiot zatrudniający

 

24.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.000

 

 

5.000

 

5.000

 

2.000

 

2.000

 

 

 

 

1.000

 

1.000

 

 

29.000

 

 

3.000

 

14.000

 

8.000

 

 

4.000

 

 

 

 

 

 

 

 

2.000

 

 

 

 

2.000

 

1.000

 

 

 

 

1.000

7.

852

Pomoc społeczna

3.998,50

3.998,50

 

85214

 

 

 

3110

 

4300

 

85219

 

4110

 

4120

 

 

4210

 

4300

 

85230

 

3110

 

4300

 

Zasiłki okresowe, celowe i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

 

Świadczeniaspołeczne

 

Zakupusługpozostałych

 

Ośrodki pomocy społecznej

 

Składki naubezpieczeniaspołeczne

 

Składki naFunduszPracy oraz Fundusz Solidarnościowy

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Zakupusługpozostałych

 

Pomoc w zakresie dożywiania

 

Świadczeniaspołeczne

 

Zakupusługpozostałych

 

 

 

1.700,00

 

 

 

1.700,00

 

2.200,00

 

700,00

 

 

 

 

1.500

 

 

 

98,50

 

98,50

 

 

 

 

 

1.700,00

 

1.700,00

 

 

 

2.200,00

 

 

 

 

700,00

 

 

 

1.500

 

98,50

 

 

 

98,50

 

8.

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

6.000

6.000

 

85417

 

4210

 

4270

 

4710

 

Szkolneschroniskamłodzieżowe

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Zakupusługremontowych

 

Wpłata na PPK finansowane przez podmiot zatrudniający

 

6.000

 

6.000

6.000

 

 

 

3.000

 

 

3.000

9.

855

Rodzina

1.250

1.250

 

85502

 

 

 

4010

 

4210

 

4300

 

Świadczeniarodzinne,świadczeniezfunduszualimentacyjnegoorazskładkina ubezpieczenia emerytalnei rentowezubezpieczeniaspołecznego

 

Wynagrodzeniaosobowepracowników

 

Zakupmateriałów i wyposażenia

 

Zakupusługpozostałych

 

 

 

 

1.250

 

 

 

1.200

 

50

 

 

 

1.250

 

1.250

 

ogółem:

821.536,50

821.536,50

                     
§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący RG Cisna 

Bogusław Bajorek 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..